Oxygen Providers

2013 begint goed, voor Duikvereniging DEKO, er zijn 5 leden geslaagd voor het examen Oxygen Provider.
Voor een nieuwe net opgestarte vereniging, moeten er toch wel zaken worden geregeld.

Een van die zaken is dat er bij duikevenementen door de vereniging georganiseerd, een zuurstof set en opgeleide bedieners annwezig moeten zijn. Ook het handelen van de Instructeur, ook al vindt dat plaats op vrijwillige en niet commerciële basis, valt  onder de Arbeidsomstandighedenwet (ARBO wet) behorende bij het Arbeidsomstandighedenbesluit "werken onder overdruk", dat ook voor verenigings duiken geldt.

Materialen voor noodgevallen
De vereniging moet op de duiklocatie zorgen voor de aanwezigheid van een EHBO-set (toegespitst op de locatie), een zuurstofset die tenminste 15 liter zuurstof per minuut gedurende 20 minuten kan leveren, een communicatiemiddel waarmee de hulpdiensten kunnen worden ingeschakeld en een noodplan (met reddingsprocedures, gebruik zuurstofset, contactgegevens hulpdiensten).

Door dat nu 5 leden het oxygen provider brevet hebben behaald, zijn wij weer wat flexibeler als wij duikevenementen gaan organiseren.

Gefeliciteerd, Eep, Tim, Janita, Gerard ...

Our website is protected by DMC Firewall!